![](https://zdalne.uniwersytetdzieci.pl/wp-content/uploads/2017/01/InEdu_top1.jpg)
To grupa nauczycieli i edukatorów pragnących rozwijać swoje kompetencje w zakresie nowoczesnej edukacji. Grupa ta zrzesza ludzi, którzy wprowadzają do swojej codziennej pracy z dziećmi nowe metody i narzędzia nauczania. Nauczyciele i edukatorzy testują ze swoimi uczniami zestaw edukacyjny, wypracowany w ramach międzynarodowego projektu InEdu.
Stworzone przez ekspertów i praktyków ze środowisk akademickich, z trzeciego sektora oraz edukacji nieformalnej – zostaną poddane ocenie merytorycznej przez osoby zaproszone do ich testowania. Community of practice służy wymianie dobrych praktyk, łączeniu różnych środowisk pracujących na rzecz rozwoju edukacji oraz budowaniu sieci międzynarodowych kontaktów.
![](https://zdalne.uniwersytetdzieci.pl/wp-content/uploads/2018/06/14468323_1209745515765725_3239066403802972703_o.jpg)
Nauczyciel i wychowawcą klasy III w SP 16 w Pabianicach. Wraz ze swoimi uczniami realizuje swoje autorskie programy nauczania „Spokojnie! To tylko przyroda.” (Autorski program rozszerzający wiedzę dzieci z zakresu biologii,fizyki i chemii- opartych na eksperymentach i doświadczeniach, działalności praktycznej uczniów), oraz „Technologie z klasą” CUF, „Uczymy dzieci programować”, „Mistrzowie kodowania”. Jej lekcje odbywają się nie tylko w klasie, ale też na świeżym powietrzu, gdzie wspólnie z uczniami przeprowadza wiele ciekawych obserwacji czy eksperymentów. Często też w jej klasie odbywają się dni „bez ławek”, wtedy uczniowie mogą dowolnie adaptować przestrzeń do swojej działalności.
![](https://zdalne.uniwersytetdzieci.pl/wp-content/uploads/2018/06/1622078_247651938902671_4145431727202067216_n.jpg)
Finalistka konkursu Global Teacher Prize 2016. Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz języka angielskiego w klasach I-III. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie. W roku szkolnym 2012/2013 za swoja pracę dydaktyczno-wychowawczą i osiągnięcia otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej W X 2013 roku znalazła się w finale konkursu Nauczyciel Roku 2013. W XII 2015 roku została finalistką światowego konkursu The Global Teacher Prize za rok 2016. W X 2016 uzyskała tytuł Honorowy Profesor Oświaty.
![](https://zdalne.uniwersytetdzieci.pl/wp-content/uploads/2018/06/20180321_081915.jpg)
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Wychowawczyni klasy I w Szkole Podstawowej im. Świętej Jadwigi Królowej w Lusinie. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej, rok ukończenia 1994 – Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, I stopień specjalizacji 1998 r, Studia podyplomowe AWF 1999 r. Studia podyplomowe UJ 2004 -Terapia pedagogiczna, Oligofrenopedagogika 2018
![](https://zdalne.uniwersytetdzieci.pl/wp-content/uploads/2018/05/Muriel-Props150731-0412_original-Version-2.jpg)
Dr Muriel Grenon (F) wykłada biochemię, jest także dyrektorką-założycielką programu wsparcia edukacji w zakresie nauk przyrodniczych „Odkrywcy komórek” (www.cellexplorers.ie) na Wydziale Nauk Przyrodniczych Narodowego Uniwersytetu Irlandii (www.nuigalway.ie). Zarówno jej szerokie zainteresowania badawcze, jak i doświadczenie w zakresie dydaktyki były kluczowe dla utworzenia i rozwoju tego programu edukacyjnego, łączącego badania naukowe i kształcenie na poziomie wyższym z nauczaniem w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Obszary jej specjalizacji to: biologia, wsparcie nauki i edukacji oraz powszechne zaangażowanie w naukę. Jej zainteresowania badawcze dotyczą edukacji nieformalnej w zakresie nauk przyrodniczych, praktycznych aspektów nauczania oraz wykorzystania edukacyjnego wsparcia nauki jako narzędzia w kształceniu na poziomie wyższym.
![](https://zdalne.uniwersytetdzieci.pl/wp-content/uploads/2018/05/Sarah.png)
Sarah Carroll jest doktorantką w dziedzinie biochemii na Narodowym Uniwersytecie Irlandii w Galway, a także koordynatorką wolontariatu programu NUI „Odkrywcy komórek”. „Odkrywcy komórek” (www.cellexplorers.ie) to program wsparcia edukacji w zakresie nauk przyrodniczych, stworzony na Wydziale Nauk Przyrodniczych NUI. Jej zainteresowania naukowe dotyczą edukacji nieformalnej w zakresie nauk przyrodniczych, zwłaszcza badania wpływu pokazów naukowych dla dzieci na ich poczucie pewności siebie w danej tematyce. Jako koordynatorka wolontariatu odpowiada za rekrutację, przygotowanie i zarządzanie ponad stuosobową bazą wolontariuszy oraz za organizację wydarzeń. Zarówno doświadczenie zdobyte na stanowisku koordynatorki, jak i badania prowadzone w ramach doktoratu pozwoliły jej zdobyć szerokie doświadczenie w projektowaniu, prowadzeniu i ocenie nowych metod kształcenia oraz materiałów edukacyjnych w naukach przyrodniczych.
![](https://zdalne.uniwersytetdzieci.pl/wp-content/uploads/2018/03/Joanna-Jasiolek.jpg)
Absolwentka Wydziału Filozoficzno-Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, logopeda i terapeuta pedagogiczny. Jestem fanką matematyki i „OK Zeszytu”, a tym co mnie napędza, jest potrzeba ciągłego rozwoju. Praca z dziećmi to moja pasja. Pociąga mnie ich kreatywność i przekonanie, że wszystko jest możliwe. Wierzę, że nauka w szkole może być przyjemnością i sposobem na odkrywanie świata.
![](https://zdalne.uniwersytetdzieci.pl/wp-content/uploads/2018/04/Sylwia-Linek.jpg)
Nauczycielka dyplomowana z 20-letnim stażem specjalizująca się w edukacji wczesnoszkolnej i nauczaniu muzyki, terapeuta pedagogiczny. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Uniwersytetu Opolskiego. Autorka scenariuszy zajęć dla dzieci, współautor książki „Przewodnik innowacyjnego nauczyciela- Edukacja wczesnoszkolna- Scenariusze lekcji z komputerem, tabletem i nie tylko”. Laureatka wielu ogólnopolskich konkursów dla nauczycieli, takich jak projekt pt. „Zrób niedźwiedziom przysługę. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w szkołach podstawowych”; „Czas pomysłów- Jak przekonać niedojadki” organizowanego w ramach programu edukacyjnego „Śniadanie Daje Moc”. Pod jej kierunkiem uczniowie zdobyli m.in. nagrodę główną w ogólnopolskich programach edukacyjnych „Planeta Energii” oraz „Śniadaniowe Misje”; Grand Prix w ogólnopolskim konkursie „Zdrowo jem, więcej wiem!”; I miejsce w ogólnopolskim konkursie „Minutowa piosenka klasowa- szkolny Klip Muzyczny”. Jej zawodowe motto: „Im więcej zabawy, tym więcej nauki” bezustannie mobilizuje ją do poszukiwania pomysłów na przekazywanie wiedzy i umiejętności nie tylko za pomocą kredy i tablicy. Jak mówi o sobie: jest nauczycielem niepokornym, poszukującym i upartym. Lubi podejmować wyzwania. Taka praca nie nuży. Wymaga zaangażowania, ale daje 100 – procentową satysfakcję zarówno uczniom, jak i nauczycielowi.