Z niecierpliwością czekaliśmy na moment, kiedy zestawy dotrą do wszystkich krajów partnerskich. Materiały bezpiecznie dotarły…
Czas na podsumowanie projektu!
InEdu – pierwszy projekt międzynarodowy prowadzony przez Fundację Uniwersytet Dzieci – dobiegł końca. W ciągu ostatnich dwóch lat trwania projektu skupialiśmy się przede wszystkim na upowszechnianiu nowoczesnych metod edukacji w oparciu o dobre praktyki z różnych krajów oraz na wzmacnianiu kompetencji dzieci w krytycznym myśleniu.
Wspólnie z partnerami z Wielkiej Brytanii (The University of Bedfordshire School of Teacher Education), Irlandii (ProActivate Ireland) i Austrii (Kinderbüro Universität Wien) uczestniczyliśmy w seminariach i warsztatach, by dzielić się wiedzą oraz doświadczeniem. Odbyło się 8 inspirujących spotkań edukatorów (Galway, Bedforshire, Wiedeń, Kraków), podczas których pracowaliśmy nad narzędziami dla nauczycieli i edukatorów.
Każdy z partnerów działa od wielu lat na polu edukacji, zatem wymiana dobrych praktyk była bardzo owocnym i ciekawym procesem, dotyczyła między innymi:
- systemów nauczania w 4 krajach partnerskich (ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia nauczycieli w Wielkiej Brytanii),
- idei „outdoor education”,
- działań edukacyjnych mających na celu włączanie w życie społeczne grup zagrożonych wykluczeniem (social inclusion),
- autorskiej Metody Pytań i Doświadczeń,
- tworzenia scenariuszy lekcji i narzędzi dla nauczycieli w wersji analogowej i online,
- kreowania aktywności do samodzielnej pracy dzieci,
- budowania sieci kontaktów i współpracy między jednostkami edukacyjnymi działającymi na różnych polach (ze szczególnym uwzględnieniem współpracy środowiska akademickiego z III sektorem oraz szkołami),
- inicjowania platform do wymiany dobrych praktyk w środowiskach międzynarodowych (inspiracje do stworzenia grupy „Community fo Practice”).