skip to Main Content

Co łączy Przyjaciół Fundacji Uniwersytet Dzieci? Współpraca z pasją

1 grudnia na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej na Śniadaniu Przyjaciół Fundacji gościliśmy przedstawicieli różnych środowisk edukacyjnych: naukowców, przedsiębiorców oraz członków organizacji pozarządowych, którzy pomagają nam zmieniać edukację na lepsze.

“Inwestycja w edukację jest najlepszą inwestycją w dobrą przyszłość całego społeczeństwa” – tak podsumował działania Fundacji minister Jarosław Gowin. W miłej, śniadaniowej atmosferze spotkaliśmy się, żeby podziękować Przyjaciołom za zaangażowanie w popularyzację nauki wśród dzieci, wsparcie naszych działań, a także podsumować efekty i wyznaczyć dalsze kierunki rozwoju.

IMG_1833_1600x1068 Kluczowe dla Fundacji projekty to: Scenariusze Lekcji i Uniwersytet  Dzieci. Pierwszy z nich kierujemy do nauczycieli szkół podstawowych,  którzy pragną się rozwijać, a także chcą, aby ich uczniowie mieli  odkrywali świat i odważnie kroczyli do przodu. – Cieszę się, że wspieram  właśnie ten projekt, ponieważ to właśnie nauczyciele przekazują wiedzę,  kształcą pokolenia. Jeśli oni nauczą studentów pracy badawczej,  zespołowej, to nie musimy się już martwić o przyszłość nauki –  powiedziała Marta Murzyn z Fundacji MoneyGram, która wsparła nasze  działania związane ze szkoleniami nauczycieli.

Scenariusze Lekcji to o wiele więcej niż konferencje dla nauczycieli. To też serwis bezpłatnych, multimedialnych pomysłów na lekcje tworzonych przez ekspertów na bazie Metody Pytań i Doświadczeń. W serwisie zarejestrowało się już blisko 10000 nauczycieli. Można pobrać 180 scenariuszy lekcji z edukacji matematycznej, społecznej, humanistycznej, przyrodniczej, polonistycznej, plastycznej, zajęć komputerowych i in. Przez stronę można także zamówić bezpłatne Warsztaty w Pudełku – garść aktywności, dzięki którym nauczyciel pozna w praktyce Metodę Pytań i Doświadczeń.

Drugi projekt to Uniwersytet Dzieci, na którym studiuje ponad 6000 dzieci na 4 kierunkach. Dzięki autorskiej Metodzie Pytań i Doświadczeń student pyta, doświadcza, wnioskuje, a co najważniejsze – cieszy się tym, co robi. – Dzieci zadają pytania wszędzie, dlatego zajęcia odbywają się w różnych, czasem niesamowitych miejscach, np. zajezdni tramwajowej, hangarze Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, obserwatorium PAN, itd. Dziecko samodzielnie szuka odpowiedzi i ekscytuje się tym – mówiła Prezes Fundacji, Anna Grąbczewska.

Tego wszystkiego nie udałoby się osiągnąć bez pomocy naszych zaangażowanych Przyjaciół, dla których jakość kształcenia i pasja są równie ważne. Naukowcy i przedsiębiorcy angażowali się w powadzenie zajęć, darczyńcy i donatorzy finansowali nasze przedsięwzięcia, a pracownicy firm zostali wolontariuszami. Fundacja w roku akademickim 2015/ 2016 w ramach projektu Scenariusze Lekcji planuje rozwijanie współpracy z partnerami, nauczycielami, tworzenie nowych scenariuszy lekcji, a w przyszłości – kolejne ekspedycje. W ramach projektu Uniwersytet Dzieci myślimy o otoczeniu opieką absolwentów Uniwersytetu Dzieci, wzmocnieniu idei otwartych wydarzeń edukacyjnych oraz rozwijaniu Programu Wolontariat.

W ostatniej części spotkania Anna Grąbczewska serdecznie podziękowała gościom za udaną współpracę i zaprosiła do dyskusji na temat projektu dla absolwentów i Programu Wolontariat. Bardzo dziękujemy za nieocenione opinie i wnioski oraz za Waszą energię i poświęcony czas.

Zdjęcia z wydarzenia:

IMG_1688_1600x1067 IMG_1670_1600x1067 IMG_1726_1600x1067 IMG_1863_1600x1067 IMG_1874_1600x1068 IMG_1819_1600x1068 IMG_1910_1600x1067 IMG_1863_1600x1067

Back To Top