Kampania Dziecko na uniwersytecie dobiegła końca. W czasie jej trwania zebraliśmy łącznie 38 214 zł…
Dlaczego naukowcy wspierają kampanię?
Środowisko naukowców bardzo mocno zaangażowało się w kampanię Dziecko na uniwersytecie. Wybitni wykładowcy największych polskich uczelni jednogłośnie uważają, że dostęp do nowoczesnej edukacji wpływa na dalszy rozwój i życie dzieci, a nauka jest największą wartością w życiu człowieka. Dlatego tak ważne jest, aby każde dziecko, bez względu na status materialny rodziny, z której pochodzi, mogło korzystać z fascynujących zajęć na Uniwersytecie Dzieci.
Dr Filip Granek, wykładowca Uniwersytetu Dzieci, prezes firmy XTPL, uważa, że to dzięki eksperymentowaniu i rozbudzaniu ciekawości dzieci zaczynają lubić naukę. Sam jestem naukowcem i ojcem dwójki młodych studentów tej uczelni. Działając razem, możemy wspomóc dzieciaki z rodzin w trudniejszej sytuacji, oferując im stypendia, które otworzą przed nimi nowy, fascynujący świat – świat nauki – mówi naukowiec.
Wykładowcy Uniwersytetu Dzieci często powtarzają, że przygotowanie zajęć dla najmłodszych jest o wiele trudniejsze od realizacji zajęć dla dorosłych. To dlatego, że mali słuchacze są bardziej wymagający, nie kryją znudzenia, a w dodatku nawet najbardziej skomplikowaną rzecz trzeba im wytłumaczyć prostymi słowami. Radość i satysfakcja z nauczania dzieci jest jednak nieporównywalnie większa. Żaden dorosły nie jest w stanie z takim entuzjazmem obserwować doświadczeń, angażować się w ćwiczenie czy analizować faktów. Uśmiechy na twarzach dzieci są największą nagrodą i pochwałą. Jan Rusiński, doktorant z warszawskiej ASP, przyznaje, że reakcje małych studentów wręcz go wzruszają. Po warsztatach zdarza mu się znaleźć laurkę albo dedykację na linorycie. Wtedy widzi, jak ważne są dla dzieciaków te zajęcia: Bo Uniwersytet Dzieci to nie tylko nauka, nie tylko pedagodzy – pasjonaci, ale również przygoda ze sztuką. Każde dziecko powinno mieć szansę złapać artystycznego bakcyla, bez względu na zasobność portfela jego rodzica.
Dr Magdalena Rowińska-Żyrek z Uniwersytetu Wrocławskiego podkreśla, że zajęcia są przepustką do prawdziwego świata nauki – pokazują jej przydatność. Dzieci uczą się, jak zrobić własny szampon, odkrywają tajemnice przyrody, a nawet uczą się programować . Dlatego wspieranie kampanii to realna szansa na pozytywną zmianę przyszłości dzieci.
W kampanię zaangażował się też Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, który został patronem Turnieju wiedzy dla małych i dużych. Wydarzenie będzie podziękowaniem dla osób, które przekazały na rzecz kampanii min. 150 zł (każdy darczyńca otrzyma zaproszenie dla 4 osób).