skip to Main Content

Kartka papieru + aplikacja i widzisz serce jak prawdziwe. Jak technologia wspiera edukację?

Tegoroczne spotkanie aktywnych nauczycieli, dyrektorów szkół, władz oświatowych i świata techniki i technologii podczas konferencji Lepsza Edukacja we Wrześni 5-6 lutego 2016 r., to już siódme spotkanie poświęcone edukacji medialnej i programowaniu w szkole.

Dzień pierwszy w programie konferencji skupiał się na prelekcjach zaproszonych gości, które to inspirowały uczestników do działania w zakresie metod nauczania, nie tylko kodowania i matematyki, ale również prezentowały nowoczesne technologie wspierające proces nauczania czy też prezentacji wiedzy.
W takim kontekście prezentowana przez Monikę Zwierko, dyrektor Uniwersytetu Dzieci we Wrocławiu Metoda Pytań i Doświadczeń, autorska metoda pracy z dziećmi, wypracowana przez pracowników Fundacji i naukowców, pokazała, jak można w procesie nauczania łączyć świat internetu i szkolnej klasy. Metoda bowiem, stawia na rozbudzanie ciekawości dzieci i dochodzenie do wiedzy poprzez aktywne działanie naukowe ucznia, promuje pracę projektową, kreatywność i przedsiębiorczość oraz jest zastosowana w scenariuszach lekcji na bezpłatnej platformie dla nauczycieli www.scenariuszelekcji.edu.pl. Platforma to internetowy serwis – narzędzie, gdzie nauczyciele znajdą gotowe materiały do ciekawych lekcji, przygotowane w kompleksowej formie na ponad 180 tematów zajęć z uczniami odpowiadających podstawie programowej nauczania w szkole podstawowej.

Prelekcja Fundacji Uniwersytetu Dzieci na temat Metody Pytań i Doświadczeń połączona była z warsztatami, podczas których nauczyciele praktycznie poznawali założenia metody. Były to spotkania inspirujące zarówno nauczycieli, jak i pracowników Fundacji.
Pokazy instytucji i firm w branży IT są dla Fundacji inspiracją w jaki sposób rozwijać narzędziowo platformę dla nauczycieli, by scenariusze lekcji były nowoczesne i implementowały najciekawsze rozwiązania technologiczne. Nas szczególnie zainteresowała tematyka kreowania rozszerzonej rzeczywistości w szkole.

Miłym zaskoczeniem było wystąpienie Pana prof. dr. hab. Krzysztofa Diksa z Uniwersytetu Warszawskiego, który zaprezentował studium przypadku „Od zabawy do prawdziwej algorytmiki” na przykładzie zajęć ze studentami Uniwersytetu Dzieci w Warszawie, prezentując uczestnikom konferencji dokładnie te same materiały o grafach, które powstały na zajęcia z dziećmi.

Ważnym tematem wystąpień były również badania i trendy w wykorzystaniu technologii dla uczniów i nauczycieli.
Technologia powinna wspierać proces nauki tak, by uczeń i nauczyciel pracowali w szkole efektywniej (narzędzia) i ciekawie, a efektywność tutaj, to również więcej czasu na realizację pasji i talentu, nie tylko programu.

Back To Top