skip to Main Content

Tysiące dzieci w Polsce korzysta z zestawów Lekcje z klasą!

Zestawy edukacyjne do kształtowania kompetencji społecznych w klasach I-III i IV-VI dotarły do szkół podstawowych na początku II semestru. Bardzo szybko zaczęliśmy otrzymywać relacje i opinie od nauczycieli korzystających z zestawów. Okazuje się, że wielu uczniów z niecierpliwością oczekiwało na Lekcje z klasą, ale jeszcze bardziej nie mogło się doczekać kolejnych zajęć z wykorzystaniem zestawów.

Ostatnio odwiedziliśmy las emocji i patrzyliśmy na świat z innej perspektywy. Tropiliśmy sposoby na poprawienie nastroju i zbadaliśmy jak różni jesteśmy. Nie możemy się doczekać kolejnych zajęć.
Relacja ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie.

Nauczyciele potwierdzają, że zestawy spełniają swoją rolę. Zachęcają uczniów do pracy grupowej, pokazują, jak wiele można osiągnąć, działając zespołowo. Dodatkowo zapewniają dzieciom wiele radości i satysfakcji z wykonywanych zadań. Młodsi uczniowie przyswajają w praktyczny i twórczy sposób wiedzę z zakresu emocji, empatii, nawiązywania relacji. Uczą się życia w społeczeństwie – dobrego funkcjonowania w klasie, grupie kolegów, rodzinie.

Każde spotkanie niesie wiele emocji, ciekawych przygód dużo zabawy i nowych doświadczeń. Uczniowie z niecierpliwością czekają na następne zajęcia. Nauczyliśmy się już jak rozmawiać o swoich emocjach, jak je nazywać, po co w ogóle są potrzebne nam emocje i uczucia. Wiemy jaki wpływ na nasze zachowanie mają emocje. Nauczyliśmy się też wyrażać emocje, przedstawiać je za pomocą środków plastycznych. (…) Każdy uczeń otrzymał paszport tropiciela i tam zdobywa po każdej lekcji pieczątki, które potwierdzają zdobycie przez ucznia danej umiejętności. Wspaniale się bawimy i mile spędzamy czas.
Jolanta Smyk, Szkoła Podstawowa w Kalinowicach.

Największym atutem zestawów jest to, że niesamowicie zachęcają uczniów do czynnego udziału w lekcji. Starsi uczniowie faktycznie angażują się w projekt, realizują własny pomysł w ramach budżetu obywatelskiego, zależy im na jego idei. Jednocześnie uczą się trudnej sztuki argumentowania, dyskutowania czy autoprezentacji i na własnej skórze poznają mechanizm demokracji. Przekonują się, że pracując w grupie, mogą o wiele więcej osiągnąć. Niezwykle ucieszyła nas relacja samych uczniów, którzy otrzymali zestaw „Celuj w projekt!” dla klas IV-VI:

Nasza pani wychowawczyni Sylwia Szulc zaproponowała  nam  projekt zwany ,,Lekcje z Klasą”. Będziemy mieć przez cały ten  rok zadania. Pierwszym zadaniem było wysłuchanie potrzeb i próśb uczniów naszej szkoły, przez co podzieliliśmy się  na 2 grupy , nasza grupa nazywała się ,,Mali Giganci ”, a druga grupa ,,Geniusze”. Nasza grupa miała za zadanie zrobić skrzynkę potrzeb, a Geniusze ścianę potrzeb. Po zanalizowaniu potrzeb musimy się zapytać naszej pani dyrektor o zgodę. Niestety jeszcze nie wiemy jaka będzie opinia Pani dyrektor na temat tych pomysłów, ale  miejmy nadzieję, że się zgodzi. Wszystkim grupom się bardzo miło i przyjemnie pracowało, a Pani była z nas bardzo zadowolona.

Przesyłane relacje zawierają mnóstwo pozytywnych opinii. Najbardziej cieszą nas jednak zdjęcia uśmiechniętych uczniów zaangażowanych w lekcję. Celem zestawów było przeniesienie idei atrakcyjnych zajęć Uniwersytetu Dzieci na grunt szkolny. Lekcje według zestawów pokazują, że przekazywanie wiedzy z danej dziedziny może opierać się na twórczej zabawie, doświadczaniu i wyciąganiu wniosków. Takie zajęcia o wiele bardziej aktywizują i cieszą uczniów, a wiedza zdobyta w ten sposób pozostaje w pamięci na długo.

Trwająca kilka lekcji podróż przeniosła nas w baśniowy świat i stała się niezapomnianą przygodą i nauką.
Beata Czeladzka, Szkoła Podstawowa nr 126 w Krakowie

Ogromnie dziękujemy wszystkim darczyńcom za wsparcie kampanii Lekcje z klasą. To dzięki wam uczniowie biorą udział w fascynujących lekcjach, które kształtują kompetencje społeczne.

Obejrzyjcie zdjęcia z realizacji Lekcji z klasą w szkołach w całej Polsce:

Back To Top