skip to Main Content

„Pokazać – Przekazać” – relacja z konferencji

24 i 25 sierpnia w Centrum Nauki Kopernik odbyła się konferencja Pokazać- Przekazać, w której mieliśmy przyjemność wziąć udział. Podczas dwóch dni, wspólnie z innymi uczestnikami, zastanawialiśmy się jak skutecznie wykorzystać nowe technologie w edukacji. Hasłem przewodnim konferencji był konstrujcjonizm. Rozmawialiśmy o tym jak wprowadzać do edukacji ideę uczenia się przez tworzenie i konstruowanie.

W konferencji uczestniczyli nauczyciele, edukatorzy, wykładowcy, osoby z instytucji związanych z nauką oraz pracownicy organizacji pozarządowych. Część wykładową poprowadzili: Paulo Blikstein – pionier wprowadzania do szkół idei lablabów poprzez program FabLearn oraz Gary Stager – inicjator wprowadzania komputerów do edukacji.

Podczas warsztatów doświadczaliśmy czym w praktyce jest konstrukcjonizm. Jedne z warsztatów poprowadził Michał Bardadyn – wieloletni wykładowca Uniwersytetu Dzieci. Warsztaty były bardzo inspirujące, pokazywały czego ludzie mogą się nauczyć od natury i pozwalały tą wiedzę od razu wykorzystać poprzez doświadczenie – budowanie mostu opartego o zasady bioniki.

W trakcie dyskusji zastanawialiśmy się nad wpływem nowoczesnych technologii na edukację, szukaliśmy także rozwiązań, które pomogą połączyć ze sobą oba obszary. W debacie uczestniczyła Prezes Zarządu Fundacji Anna Grąbczewska. Paneliści przedstawiali swoje punkty widzenia, dotyczące miejsca idei konstruktywizmu w obecnym systemie edukacji.

Nie brakowało także dodatkowych atrakcji. Przez cały czas konferencji w Żywej Bibliotece Rzemieślników mogliśmy zapoznać się i podyskutować z nowoczesnymi twórcami i rzemieślnikami.

Dziękujemy organizatorom za pełne inspiracji spotkanie. Zobaczcie fotorelację:

Back To Top